Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
Computer architecture
Big Data
Robotics
Railway rolling stock engineering
Self-driving cars
Aerial robotic systems
Electrical engineering
Entrance to the DIETI department
Plasma Modeling and Control
Artificial Intelligence
Renewable energy
Electronics

Dottorato di Ricerca in 
Information Technology and Electrical Engineering (ITEE)

Module for attestation of credits for seminars

(Signature of the lecturer or of the seminar organizer is required)

Seminar-Attestation-ITEE.docx

 

 

Module for attestation of credits for courses

(Signature of the lecturer is required)

Course-Attestation-ITEE.docx

 

Sede amministrativa del dottorato ITEE
Dipartimento di Ingegneria Elettrica e delle Tecnologie dell'Informazione
Via Claudio 21 - 80125 NAPOLI
 
 
 
 
Resp.: Sig.ra Adriana D'AURIA
Tel. 081-76-83209
Email: Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.
 
 
 
Ufficio Dottorato Assegni e Borse di Studio
Via G.C. Cortese, 29, Palazzo degli Uffici, I piano – 80123 – NAPOLI
Email: Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.
Tel. 0812537688/627 – fax 0812537616
Giorni ed orari di apertura:
Lunedì-Mercoledì-Venerdì dalle ore 09.00 alle 12.00.
Martedì e Giovedì dalle 09.00 alle 12.00 e dalle 14.30 alle 16.30.

 

Bimonthly-Report-Student-Activity.docx

ITEE students have to upload individual Bimonthly Student Reports (BSR) on the ITEE web site, according to the following deadlines:

- by January 3, for the period up to December 31st;
- by March 3, for the period from Jan 1 to Feb 28;
- by May 3, for the period from Mar 1 to Apr 30;
- by July 3, for the period va from May 1 to June 30;
- by September 3, for the period from July 1 to Aug 31;
- by November 3, for the period from Sep 1 to Oct 31.

BSRs have to be signed by both the student and his/her tutor

The files of individual reports have to be named according to the following pattern:

SurnameNameYrXBmD

where: 

X = 1, 2 or 3 (PhD year)

D = 1, 2, 3, 4, 5 or 6 (bimonthly period: 1=nov-dec, 2=jan-feb, etc.)

Example:

RossiGiovanniYr1Bm3

Note for students with scholarship: The periodic payment of the scholarhip is subject to the regular progress of the student in PhD activities, as attested bimonthly by the ITEE Chairman on the basis of BSR reports

 

 

TRAR  (Training and Research Activities Report)

TRAR-ITEE-2ndYr.docx

After completing the form, delete the notes highlighted in yellow

 

TRAR-ITEE-3rdYr.docx

After completing the form, delete the notes highlighted in yellow 

 

 

YEP (Year end Presentation) 

 

YEP-ITEE.zip

 

 

 

For uploading documents, students need to login from the home page of this web site, using their official personal credentials for the email and other university services.

 

La tesi di dottorato ITEE, corredata da una sintesi in lingua italiana o inglese, è redatta in lingua inglese.

La tesi è valutata da almeno due docenti di elevata qualificazione, anche appartenenti a istituzioni estere, esterni ai soggetti che concorrono al rilascio del titolo di dottorato (valutatori).

I valutatori esprimono un giudizio analitico scritto sulla tesi e ne propongono l’ammissione alla discussione pubblica o il rinvio per un periodo non superiore a sei mesi se ritengono necessarie significative integrazioni o correzioni.

Trascorso il periodo di rinvio fissato dai valutatori, la tesi è in ogni caso ammessa alla discussione pubblica, corredata dal nuovo parere scritto dei medesimi valutatori. Il rinvio comporta l’obbligo di integrare e/o correggere la tesi e non determina un prolungamento della durata del corso di dottorato.

I candidati all'esame finale di dottorato devono depositare la propria tesi nel sistema di Ateneo fedOAtd. L’archivio garantisce la non consultabilità on line di tutte le tesi ivi depositate e non ancora discusse. 

L’Università entro trenta giorni dalla discussione e approvazione della tesi deposita copia della stessa, in formato elettronico, nella banca dati ministeriale.

L’Università, inoltre, archivia e rende consultabile in rete il testo completo della tesi di dottorato attraverso l’Archivio istituzionale ad accesso aperto fedOAtd e cura il deposito della tesi stessa presso le biblioteche nazionali di Roma e di Firenze.

Previa autorizzazione del collegio dei docenti, possono essere rese indisponibili, eventualmente anche fissando un limite temporale, parti della tesi in relazione all’utilizzo di dati tutelati da segreto industriale ai sensi della normativa vigente in materia.

 

Le tesi dei dottori ITEE dei cicli precedenti sono reperibili nell'archivio di Ateneo ad accesso aperto fedOAtd.

 

Nel seguito si riportano i link all'archivio fedOAtd per le tesi di dottorato di Ateneo dal 2006 e alla guida al deposito della tesi in fedOAtd, nonché le linee guida CRUI per il deposito delle tesi di dottorato negli archivi aperti, e l'addendum relativo ai diritti d'autore. È inoltre reso disponibile un template per la stesura della tesi in LaTeX, predisposto per le tesi ITEE.

 

Archivio fedOA (Federico II Open Archive) per il deposito delle tesi di dottorato

Deposito tesi di dottorato 32esimo ciclo (2019)

 

Guida al deposito della tesi nell'archivio fedOAtd

 

Linee guida CRUI per il deposito delle tesi di dottorato negli archivi aperti 

A cura del gruppo Open Access della Conferenza dei Rettori delle Università Italiane

 

Tesi di dottorato e diritti d'autore - Addendum alle linee guida CRUI 

Documento a cura del gruppo OA della Conferenza dei Rettori delle Università Italiane

 

ITEE PhD THESIS - LaTeX template

 

ITEE_ThesisTemplate_37cycle.zip

 

ITEE_ThesisTemplate-36CYCLE.zip

 

ITEE_ThesisTemplate_35cycle.zip

 

 

   

 

Regolamento di Ateneo incarico di Missioni

 

Missions of service and travel

 

For travel on funds other than those of the ITEE Doctoral Program, the PhD student must acquire the approval of the ITEE Coordinator; to this end, the PhD student must make a request for approval to the Coordinator, by email to the ITEE Students Office at Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo., sent in CC also to his/her supervisor and the owner of the funds on which the related expenses will be charged.

 Subsequently, requests for authorization for travel of doctoral students must:

- be drawn up using the forms provided by the current Regulations for missions of service and travel (DR/2020/2024 of 16/06/2020), also filled in the part relating to the funds used and signed by the holder of the funds, attach the poster of the event;

- be sent to the email address Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo., and in carbon copy to the ITEE Students Office at Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.; the email message from the PhD student must contain the words: "I declare that I have acquired the approval of the ITEE Coordinator, through the ITEE Students Office here in CC".

 Doctoral students' requests for travel advances and/or reimbursement do NOT require any signature or approval from the ITEE Coordinator.

It is recommended that PhD students take a thorough look at the University Regulations for service assignments and travel, as well as full compliance with the deadlines and everything provided in the Regulations. 

 

Modello_incarico_missione_trasferta.docx

 

 

Telematic events authorization form DIETI

Procedure:

 The request for authorization for telematic events for study and research activities must be submitted to the Students Office well in advance of the event.

 The request must be signed by:

  1. the student;
  2. the ITEE Coordinator;
  3. attach the poster of the event

DIETI-richieste-partecipazione-eventi-telematici.pdf

 

 

Travel reimbursement request 

The reimbursement request has to be presented to the DIETI admin office. (DIETI, 3rd floor, Building 3, Via Claudio 21).

 

In the Covid-19 emergency period, reimbursement requests have to be sent electronically to Mrs Annamaria Postiglione (Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.). 

All supporting documentation must be attached to the completed model in all its parts:

- Invoice/receipt/invoice;

- evidence of payment (e.g. receipt or receipt of payment);  

- Evidence of participation (e.g. certificate of participation, if any).

 

Modello_trattamento_economico_missioni_trasferte_Italia.docx

 

Modello_trattamento_economico_missioni_trasferte_estero.docx

 

 DIETI-richieste-rimborso.pdf



 

 

Students have to enroll every academic year, paying a regional tax.

Enrollment to the second and third year is subject to admission by the ITEE Board, based on a written and oral detailed presentation of the student activities. 

The (public) oral presentation to the ITEE Board usually takes place in the ending month of the academic year (typically, in October, or in December for students whose program starts in January). Students are required to prepare a Year end Presentation (YEP) in ppt format. The presentations' session takes place in the DIETI department. Students in their period abroad will be allowed to present remotely.  

The written presentation consists in the yearly Training Research and Activities Report (TRAR) in word and pdf formats.

The YEP and TRAR templates are available here.

After students' year-end presentations, the ITEE Board will meet to decide admission to the subsequent year. The ITEE Board decision will be communicated by the ITEE Chairman or by the ITEE Student Office to students and to the UNINA PhD Office. After that, students need to enroll to the new academic year.

 

Instructions for first (year) enrollment and for paying the regional tax, and related forms, are available on the UNINA web page at:

http://www.unina.it/didattica/post-laurea/dottorati-di-ricerca/bandi-di-ammissione#p_p_id_101_INSTANCE_csqL5CNMNDEB_

 

Instructions for subsequent years enrollment, for paying the regional tax, or for retiring from the PhD program - with related forms - are available on the UNINA web page at:

http://www.unina.it/didattica/post-laurea/dottorati-di-ricerca/informazioni-generali 

 

The retirement form needs to be sent to the UNINA PhD Office, with the ITEE Student Office in CC. 

The ITEE Student Office does not provide support for enrollment or for retiring, as these are managed centrally by the UNINA PhD Office.

 

iteePhD  

News XXXIX Cycle

EasyCookieInfo

© 2019 ITEE PhD Program - All Rights Reserved - Website content management: Adriana D'Auria

Privacy Policy